Mission
그린워싱처럼 들리지 않않고 모든 연령대가 쉽게 이해할 수 있는 LG의 지속가능성 웹페이지 카피 작성.
Create website copy for LG’s sustainability page that can easily be understood by all ages. The copy should avoid sounding like greenwashing at all costs.
Solution
우선 글로벌 기업의 유사한 웹페이지를 조사하여 적절한 톤과 언어 선택이 이루어졌는지 확인.
또한 그린워싱으로 지목된 기업들을 조사하여 어떤 특정된 단어와 문구를 피해야 하는지 파악하는 데 시간을 투자.
작업 과정에서 그린워싱으로 여겨지지 않도록 카피 선택에 대해 자주 논의.
We researched similar webpages from global companies first, to check for appropriate tone and languages choices. We also spent time researching companies called out for greenwashing, to know what words and phrases to avoid. During our writing process, we discussed our copy choices frequently to make sure all our copy had purpose and certainty, to avoid being labelled as greenwashing.